GTI EV je razvijen na Volkswagenovoj modularnoj električnoj platformi (MEB), istoj koja se koristi kod modela ID.3 i ID.4, ali sa značajnim mehaničkim i vizuelnim prilagodbama kako bi odražavao karakter „Grand Tourer Injection“ oznake. Koncept donosi agresivan i futuristički dizajn – široki blatobrani, oštre linije, LED svjetlosni potpis u obliku slova „X“ i naglašena aerodinamika jasno ukazuju na sportski potencijal ovog vozila.
Prednji dio vozila krasi LED traka koja povezuje farove, uz tradicionalni crveni GTI detalj koji se proteže duž maske. Umjesto klasične rešetke hladnjaka, koristi se zatvoreni panel s aktivnim zračnim usmjerivačima. Donji dio branika ima velike otvore za hlađenje električnih komponenti i sportsku notu koju GTI modeli oduvijek nose sa sobom. Stražnji kraj je jednako dinamičan, sa velikim difuzorom, LED svjetlima i naglašenim krovnim spojlerom, koji nisu tu samo zbog estetike, već i zbog unapređene aerodinamike.
Unutrašnjost GTI EV koncepta donosi digitalnu revoluciju. Kokpit je orijentisan ka vozaču, sa potpuno digitalnim instrumentima, sportskim volanom i ambijentalnim osvjetljenjem koje mijenja boju u zavisnosti od režima vožnje. Sportska sjedišta s integrisanim naslonima za glavu podsjećaju na trkačke modele, dok dominacija tamnih tonova, karbonskih detalja i crvenih akcenata podsjeća na GTI naslijeđe. Sve komande su digitalne, uključujući i selektor režima vožnje, a infotainment sistem koristi najnoviju verziju Volkswagenovog softvera.
Iako Volkswagen nije otkrio tačne tehničke specifikacije, jasno je da se koncept fokusira na performanse. Očekuje se da serijska verzija koristi snažni elektromotor sa prednjim pogonom, možda i sa opcionalnim sistemom upravljanja momentom koji simulira karakteristike diferencijala s ograničenim proklizavanjem. To bi omogućilo oštro i precizno upravljanje, kakvo se očekuje od svakog GTI modela.
Zanimljivo, iako električna vozila često gube dio „osjećaja vožnje“ koji nude tradicionalni sportski automobili, Volkswagen tvrdi da GTI EV donosi „digitalni impuls sportskog duha“. To uključuje posebno kalibrisan zvuk pogona, podešavanja upravljača i ovjesa koji daju vozaču osjećaj povezanosti s automobilom – slično kao kod benzinskih prethodnika.
Predstavljanje GTI EV koncepta dolazi u trenutku kada se automobilska industrija ubrzano preusmjerava ka električnim vozilima. Volkswagen jasno želi zadržati emociju i sportsku notu u svom portfoliju, čak i kada svi modeli pređu na struju. Ovaj koncept ne označava kraj GTI priče, već njeno novo poglavlje.
Uprkos tome što je još uvijek koncept, GTI EV najavljuje vrlo realnu budućnost. Serijska verzija mogla bi se pojaviti već krajem 2026. godine, kao električni nasljednik aktuelnog GTI modela. To bi značilo kraj benzinskoj eri, ali ne i kraj GTI identiteta.