Danas smo imali priliku isprobati dva električna noviteta sa značkom Škode. Model Enyaq je doživio svoj opsežan facelift, a uz njega svjetlo dana ugledao je njegov mlađi brat model Elroq.
Prve kilometre sa novim modelima smo započeli iz Sarajeva prema hotelu Monti na našoj olimpijskoj ljepotici planini Igman. Tu smo u ugodnom ambijentu spoznali sve činjenice i delikatese kojima se hvale ova dva noviteta.
Model Elroq je svojevrsno najavio kako će i u kojem pravcu će se kretati budući dizajnerski modeli Škode. S prednje strane od sada ćemo Škode prepoznavati po novoj masci hladnjaka tzv. „Tech-Deck Face“ te razdvojenim svjetlosnim grupama koji već u standardnoj opremi dolaze sa FULL LED tehnikom dok bolje opremljeni modeli dolaze sa hvaljenim MATRIX svetlima. Ovo je ujedno prvi model koji je skinuo znak Škode sa poklopca motora i tu će se sada nalaziti slovni nattpis ovog češkog proizvođača.
U dužinu broji 4,48 metara dok je međuosovinskim razmak 2,76 metara. Ovo ga svrstava u veoma popularni segment kompaktnih SUV vozila. Karakterističan dizajn enterijera je identičan u oba modela Elroq i Enyaq s tim što je jedino razlika u dimenzijama i ponudi prostora, čitaj prtljažnika. Odabir materijala i završna obrada novih električnih modela je na zavidnom nivou.
Škoda u Bosni i Hercegovini će nuditi tri različite pogonske grupe za navedene modele koji se kriju iza brojčanih oznaka 60, 85 i 85x. Navedene oznake označavaju kapacitet baterije dok slovo „X“ u imenu stavlja naglasak na pogon na sve točkove.
Jače verzije Elroq 85 dolazi sa većom baterijom od 82 kWh i električnim motorom snage 286 KS odnosno 340 KS u RS verziji i čak 545 Nm obrtnog momenta. Dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 6,6 sekundi (verzija 286 KS) odnosno 5,5 sekundi za verziju od 340 KS. Proizvođač garantuje domet od 580 odnosno 572 km po WLTP ciklusu.
Verzija Elroq 85x ima bateriju kapaciteta 84 kWh i pogon na sve točkove. To znači po jedan elektro motor na svakoj osovini i ukupnu snagu od 340 KS i domet po WLTP ciklusu od 570 km. Maksimalna brzina za oba modela je ograničena na 180 km/h.
Model Enyaq je nešto duži od Elroq-a (20-ak cm...) te nudi i nešto više prostora u unutrašnjosti. Ovo je prvi model koji smo imali prilike voziti. Bio je opremljen atraktivnim Sportline paketom opreme te nas je ugodno iznenadio malom bukom u toku vožnje, mekano podešenim ovjesom te novim sjedištima za koje ne možemo više reći da su „njemački tvrda“. Blago su profilisana što svakako pomaže da zadrži tijelo prilikom bržih prolazaka kroz zavoje. Za nizak nivo buke odgovorna je savršena aerodinamika automobila koja je vjerujemo i među najboljima u svijetu. Iznosi tek 0,245 za standardnu odnosno 0,225 za Coupe verziju.
Ponuda motora je identična kao kod Elroqa, pa ćemo odmah preći na cijene. Manji Elroq u Bosni i Hercegovini starta od 72.517 KM za model Elroq 60 dok će onaj snažniji sa brojem 85 koštati 83.079 KM. Model Enyak 60 starta od 80.043 KM a Coupe sa većom baterijom od 94.712 KM. Treba spomenuti i subvencije naše države na kupovinu električnih modela u visini od 10.000 KM što je svakako značajna pomoć koja ove modele čini još prihvatljivijim.