Nova generacija Fiat Pande konačno je predstavljena i već je dostupna na evropskom tržištu, uključujući i Bosnu i Hercegovinu. Ova kultna gradska ikona, poznata po svojoj praktičnosti i pristupačnosti, sada dolazi s moderniziranim dizajnom, novim tehnologijama i većim dimenzijama koje je pozicioniraju korak bliže B-segmentu. Ipak, ono što je iznenadilo mnoge ljubitelje ovog modela jeste izostanak verzije s pogonom na sve točkove – čuvene 4x4 varijante koja je Pandu proslavila širom Evrope, naročito u planinskim i ruralnim predjelima.
Nova Panda, koja sada koristi STLA Smart platformu Stellantis grupacije, više podsjeća na crossover nego na klasični gradski automobil. S dužinom od oko 4 metra i povišenim odstojanjem od tla, dizajnerski elementi preuzeti su s nekadašnjeg modela Centoventi, a enterijer je znatno modernizovan. Unutrašnjost nudi digitalne instrumente, napredne multimedijalne sisteme i niz bezbjednosnih asistencija koje do sada nisu bile dostupne u ovom modelu.
Ipak, za mnoge vozače koji su Pandu birali upravo zbog njenog robusnog i pouzdanog 4x4 pogona, ovo je značajan nedostatak. Verzije s pogonom na sve točkove bile su izuzetno popularne u planinskim regijama, zimskim uvjetima i kao praktično rješenje za teže terene – uz malu masu i jednostavnu mehaniku, Panda 4x4 bila je omiljena među farmerima, planinarima, pa čak i u vojnoj i spasilačkoj upotrebi.
Zašto onda nova Panda nema 4x4? Glavni razlog leži u smjeru koji Stellantis grupacija slijedi – elektrifikacija, efikasnost i smanjenje troškova proizvodnje. Nova platforma nije razvijana s naglaskom na integralni pogon, a potražnja za klasičnim 4x4 malim automobilima je u opadanju. Proizvođač se sada više fokusira na urbane korisnike, nudi električne i mild-hybrid varijante, te cilja tržište koje traži niske emisije i ekonomičnu vožnju, a ne nužno terenske sposobnosti.
Ostaje da se vidi hoće li Fiat u budućnosti ponuditi neku verziju sa integralnim pogonom, možda kao poseban model za specifična tržišta. Do tada, ljubitelji Pande 4x4 mogu se samo nostalgično prisjećati vremena kada je ovaj mali automobil osvajao planinske puteve s lakoćom većom od mnogih SUV-ova.
Nova Fiat Panda je nesumnjivo zanimljiv iskorak u budućnost, ali nedostatak 4x4 pogona je detalj koji ostavlja gorak ukus među vjernim poklonicima ovog legendarnog automobila.
Cijena u BiH starta od 31.990 KM koliko je potrebno izdvojiti za bazni hibridni model pa sve do 48.990 KM koliko košta najopremljeniji električni model. Iskreno, za ovaj novac se može dobiti automobil veće klase čak i ako gledamo strujaše!!