KONAČNO: Novi BMW M5 (G91) Touring 2024.

BMW je nakon dugo godina predstavio nasljednika popularnog M5 E61 modela koji sada nosi oznaku M5 (G91) u svojoj, po prvi put u historiji, Plug-In hibridnoj verziji...

BMW je od tog vremena svoju filozofiju potpuno promijenio. Nekada atmosferski motori sa F1 potpisom su zamijenjeni turbo benzinskim V8 motorima. U posljednoj literaciji je to opet 4,4 litarski V8 TwinPower turbo benzinski motor koji usko sarađuje sa električnim motorom. Zbirna snaga dva motora daje porodičnom monstrumu maksimalnu snagu od 727 KS dok obrtni moment iznosi kamionskih 1.000 Nm i velika većina je dostupna praktički od same 0.

Velika negativna strana hibrida su njihova masa. Isto je i u ovom slučaju pa je ukupna masa u odnosu na prethodnika narasla sa cijelih 500kg. Obzirom da je ovo čistokrvni sportski automobil, dodatni kilogrami itekako znaju biti problem. Sa druge strane BMW je sada drastično ekonomičniji, a i samo na električni pogon se može voziti do 70 km dok prosječna potrošnja iznos tek nešto više od 2 l/100 km... Mada, vlasnicima jednog ovakvog sportiste potrošnja goriva nikada nije bila među prvim prioritetima kada se birao automobil. Kada je BMW u pitanju onda su to vozne osobine pa dosta automobila sa ovom značkom predstavljaju svojevrsni benchmark u svojim klasama.

Iako je dobio višak od 500kg same performanse su ostale veoma dobre. Snaga se na podlogu prenosi preko 8 stepene ZF automatike i selektivnog pogona na sve točkove koji po potrebi može biti i na samu zadnju osovinu. Tako sprint do 100 km/h iznosi samo 3,6 sekundi dok je maksimalna brzina ograničena na 305 km/h u M Drivers paketu opreme. Ne znamo kako se pokazao na uporednim testovima pa ćemo na iste sačekati kolege iz susjednih zemalja.

Unutrašnjost je tradiocionalno koncipirana prema samom vozaču i mislio da je ovo jedna od rijetkih stavki koje je BMW zadržao kada je u pitanju tradicija. Naravno, dominira ekranizacija tj. 2 velika LCD ekrana za prikaz mjernih instrumenata i multimedije. Osim što su osjetljivi na dodir i dalje je dostupan iDrive kružni prekidač za upravljanje infotainment sistemom. Sjedišta su maksimalno profilisana naprijed i nazad kako bi ugođaj u vožnji bio na vrhunskom nivou.

Kakav je sa Vana? Ogroman jednom rječju. U dužinu broji skoro 5.100 mm što su vrijednosti kojima se teško mogu pohvaliti i veliki monovolumeni sa tri reda sjedišta. Osim toga, obzirom da se radi o M verziji maksimalno su naglašteni bokovi, proširen je a nazad dominiraju ogromni ispušni otvori, njih četiri. Jednostavno, nećete ga moći zamijeniti za obični model u stvarnosti.

Cijene za sada nisu poznate.