Mazda je javnosti predstavila svoj novi još veći SUV u ponudi koji nosi oznaku CX-60 te su pokazali da nikako ne vole trendove u automobilskoj industriji već da 'furaju' neku svoju filozofiju. Priznajemo, sviđa nam se!!
Kada kažemo trendove onda mislimo na elektrifikaciju u svakom mogućem obliku. Imaju oni i tu šta ponuditi u obliku hibrida, ali ono s čim žele da skrenu pažnju cijelog svijeta, a uspjeli su u tome, to je model sa novim dizelskim rednim 'šestakom' zapremine 3,3 litra kojeg odlikuje kultiviran i veoma tih rad. Imaju oni još aduta u rukavu pa krenimo redom...
Jasno je svima da su SUV po popularnosti na broju 1, a tim se vodi i Mazda. Odlučili su da CX-5 više ne bude najveći SUV već da prošire svoju gamu sa novim CX-60 modelom koji je dosta veći i komforniji SUV. Nešto kasnije su najavili i potvrdili grdosiju oznake CX-80 koji će ponuditi treći red sjedala.
Mazda već neko vrijeme postepeno gazi u „Premium“ segment automobila. Sa CX-60 modelom je potvrdila sve prethodno napisano. Ovo je ujedno najbolji i (onako na prvu...) najkvalitetniji Mazdin proizvod dostojne cijene i veoma bogate opreme. Samoj završnoj opremi i odabirom materijala se ne bi postidjeli u BMW-u ni Mercedes-u, dok je cjenovno dosta pristupačnija.
Dizajn je i dalje prepoznatljiv kao Mazdin. Naprijed dominira ogroman poklopac motora sa gotovo okomitom maskom hladnjaka i svjetlosnim potpisom u LED tehnologiji posljednje generacije. Mišićava silueta se nastavlja i na bokovima dok je sa zadnje strane pomalo smireniji dizajn sa diskretnim ispušnim završetcima.
Pravi je dragulj vrijedan spomena ipak ispod poklopca motora. U pitanju je novorazvijeni dizelski redni motor sa 6 cilindara i e-Skyactive D tehnologijom. Maksimalna snaga mu je 254 KS dok obrtni moment iznosi 550 Nm. Snaga se na podlogu prenosi putem nove 8-stepene automatike i AWD pogona na sve točkove.
Obzirom na snagu koju ima, veoma je eksplozivan pritiskom na papučicu gasa. Sprint do 100 km/h iznosi dobrih 7,4 sekunde dok je maksimalna brzina 220 km/h. Međuubrzanja su fantastična, a ponajviše zahvaljujući masivnom obrtnom momentu od 550 Nm.
Iako je masivan SUV koji se kotrlja na 20'' točkovima, ima poogon na sve točkove, potrošnja ovog automobila je jako niska a sve zahvaljujući SkyActiv tehnologijama. Magistralni putevi donose potrošnju ispod 5 l/100 km, dok u gradu nikada nije prešao 8 l/100 km. Na 130 km/h se zadovoljava sa cca. 7 l/100 km što je odlično ako pogledamo neku približnu konkurenciju sa dizelskim motorima sa 6 cilindara. Zapravo su jako rijetki!? Trend su motori sa 3 ili 4 cilindra koji rijetko premašuju brojku od 150 KS... Uzornoj štedljivosti doprinosi 48V hibridni sistem sa manjom baterijom i elektro motorom koji je smješten u kučište mjenjača snage 17 KS i 153 Nm obrtnog momenta.
Na sebe je preuzeo nekolicinu potrošaća, a pomaže prilikom laganog kretanja te ponekad i prilikom održavanja prosječne brzine od 60, 80 ... km/h. Tada sistem u potpunosti ugasi SUS motor te na sebe preuzme zadatak da održava brzinu kada nije potrebna velika snaga motora. Za one kojima u srcu kucaju benzinski oktani, Mazda je pripremila još snažniju verziju u kombinaciji sa 2,5 litarskim atmosferskim benzinskim i elektro motorom zbirne snage 328 KS...
U unutrašnjosti je to opet Mazda. Prepoznatljiva, minimalistički uređena i oplemenjena najfinijim materijalima poput aluminijuma, umetcima od javorovog drveta, kožnim presvlakama na svakom mogućem mjestu pa čak i na mjestu gdje koljenima diramo unutrašnjost vozila.
Mjesta u kabini ima zaista dovoljno, a nešto visočije osobe iznad 200cm bi možda zamjerili nedostatku podrške za koljena na sjedištima naprijed. Sa druge strane, sjedišta su obložena perforiranom kožom te su grijana i hlađena po potrebi. Dugmići su još tu i hvala im na tome što postavke klima uređaja ne moramo tražiti po Infotainment sistemu 10-ak minuta u toku vožnje. Reprodukcija Audio sadržaja je zaista na vrhunskom nivou ponajviše zahvaljujuči BOSE Premium audio sistemu u kombinaciji sa ukupno 12 zvučnika i tu nemamo nikakvu zamjerku.
Kakva je nova Cx-60 u vožnji i za upravljačem? Obzirom na same gabarite, prostor u unutrašnjosti te nadprosječno udobna sjedišta, nešto dalja putovanja će prolaziti sa lakoćom a najbolje se osjeća na magistralnim i autoputevima gdje može ugodno da krstari i oslobodi čitavu ergelu 'konja' po potrebi. Sam motor je povučen prema kabini dok je raspodjela mase između osovina skoro pa idealna. Sve ovo govori da se Mazda CX-60 u zavojima ponaša više nego dobro i ulijeva vozaču dosta sigurnosti prilikom bržih prolazaka kroz zavoje.
Povišen klirens i AWD pogon omogućuju povremene izlete na vanasfaltne puteve. I neka se završi na tome jer ljetne gume niskog profila ne mogu pružiti ništa spektakularno na ovakvom terenu...
Zaključak
Mazda je sa modelom CX-60 napravila ogroman korak naprijed s kojim je zagazila u Premium segment automobila. Odlično joj ide u tome, a sve po nekoj razumnoj cijeni gledajući konkurenciju. Originalan dizajn, monstruozan redni dizelaš sa šest cilindara, odlično držanje ceste te skromna potrošnja goriva aduti su koji Vas sigurno neće ostaviti ravnodušnim.
Cijena testiranog modela sa najjačim dizel motorom te kompletnom opremom iznosi „skromnih“ 125.180 KM. Garancija na vozilo je 6 godina ili 150.000 km pa šta prije nastupi. Na prohrđavanje garancija iznosi 12 godina.
Ostale fotografije: