TEST: Novi Geely Coolray – Snažan kineski prodor na EU tržište

Jedan od najpoznatijih kineskih proizvođača Geely pronašao je svoj put do mnogih evropskih država u snažnoj i agresivnoj kampanji kineskih automobilskih brendova prema tržištu starog kontinenta.

Nije tu u pitanju samo jedna automobilska marka već mnoštvo njih. Jedan od tri najpoznatija je svakako Geely. Neki možda nisu upućeni, a Geely je zapravo prije prodora na tržište EU kupio Volva, Polstara, pa Lotusa i tu nije kraj... Samim pristupom njihovim tehničkim rješenjima i procesima može se reći da svi sadašnji model Geely-a dijele dosta toga sa Volvo modelima, ponajviše na polju sigurnosti.

Posljednji u nizu noviteta je model Coolray, koji na drugim tržištima nosi drugačiji naziv, pretpostavljamo iz razloga što je potrebno neko „atraktivno ime“ kako bi privukli pažnju evropskih kupaca uz dosta atraktivnu cijenu automobila.

Bili bi sebični da kažemo da u tome nisu uspjeli. Uz veoma atraktivan dizajn kakav do sada nismo vidjeli kod ostale konkurencije u ovom segmentu, gotovo je sigurno da ne možete proći neopaženo. Može se reći da je pravi mamac za poglede te se prolaznici nerado interesuju i za nešto više detalja, jer do sada nisu vidjeli ništa slično, pogotovo sa ovom pomalo nepoznatom značkom.

Dimenzije:

U dužinu broji 4.380mm, širinu 1.810m dok je međuosovinski razmak 2.600mm što ga svrstava sa konkurencijom kao što je VW T-Roc, Suzuki Vitara, Škoda Karoq, Peugeot 2008 itd. Vanjskim gabaritima su tu negdje dok je cjenovno sigurno među najpovoljnijim kupovinama, a o tome ćemo na kraju ovog teksta. Kada je u pitanju sama zapremina prtljažnika, sa svojih 330 litara nekako nudi najmanje u segmentu, ali se zato može pohvaliti sa dosta drugih stvari...

Veliki usisnici za zrak naprijed, bočni pragovi od imitacije „carbona“ te zadnji dio kakav se može vidjeti na nekim skupocjenim Porsche-ima u vidu četiri ispušna završetka, krovnog spojlera te difuzora zraka daju naslutiti njegov sportski karakter. Kao da se radi o sportskom SUV modelu sa cca. 400+ KS. Svjetlosne grupe su u skladu sa trendom u FULL LED tehnici naprijed odnosno nazad. Oni naprijed nude mogućnosti automatskog podešavanja snopa prilikom vožnje.

U enterijeru nismo krili oduševljenje „kinezom“ jer je prevazišao naša očekivanja. Puno oštrih linija, umetci koji asociraju na aluminijum te umjetna koža na većini površina koje će se naći pod dodirom. Ima tu i mekanih gumiranih dijelova te i tvrde plastike koja se nalazi na nekim nebitnim mjestima za vozača i ostale putnike. Završna obrada se čini dobra, a strane zvuke nismo osjetili tokom petodnevnog druženja. Djeluje da će takva i ostati nakon dužeg vremena eksplotacije. Sreća ostalo je nešto i fizičkih tipkica...

Sjedišta su veoma dobra, profilisana te također presvučena umjetnom kožom kao dio najbogatijeg paketa opreme. Ispred vas dominiraju dva ekrana dijagonala 10,25 i 12,3 inča na kojim se prikazuju mjerni instrumenti odnosno informacije infotainment sistema. 

Ako bi smo nešto zamjerili njemu to je generalno sam infotainment sistem koji na prvu djeluje moderno, ali sa tehnološke strane dosta zastarjelo (ako se tako može reći). U prvom smislu mislimo na povezivanje Apple Carplay i Android Auto. Apple Carplay je podržan i to samo spajanjem putem kabla (dosta konkurencije nudi bežično povezivanje) dok Android Auto nije nikako podržan. U tu svrhu postoji "3rd party" aplikacija QDLink koja emulira prikaz android telefona na zaslonu te je sve nekako puno kašnjenja, mnoge aplikacije ne nude adekvatan prikaz jer nisu podržane u potpunosti i sinhronizacija nije najbolja. Nakon nekoliko trenutaka smo ga u potpunosti ugasili!!


Apple Carplay je podržan i to kao što smo naveli putem kabla, potrebno je nekada pokušati dva ili tri puta. Sljedeći je nedostatak navigacije koji je ključan propust te nedostatak RDS-a prilikom slušanja radio stanica. Za manje upućene, RDS nam prikazuje nazive radio stanice i informacije koje se šalju prema slušaocima. DAB satelitski radio nećemo spominjati jer ga trenutno u našoj državi nema niti će biti uskorijem vremenu. Vjerujem da se jednom poštenom software-skom nadogradnjom može dosta toga ispraviti.

Ima tu stvari koje npr. Ne možete pronaći kod drugih automobila. Kao npr. aplikacija pomoću koje je moguće snimanje svog putovanja u obliku video formata putem kamera koje su postavljene oko automobila i sve sto snimiti na SD memorijsku karticu. Može se naravno koristiti kao tzv. „Dash cam“ tj. snimanje vašeg kretanja u saobraćaju te eventualne saobraćajne nezgode, pa može poslužiti kao neka vrsta dokaza o stvarnim dešavanjima.

Upravljač ispred vozača je kompaktnih dimenzija, prošiven je kombinacijom perforirane i obične kože, grijan je te odlično leži u ruci. Ergonomski je vrlo dobro oblikovan, a sama završna obrada je na zavidnom nivou. Upravljanje automobilom koliko toliko podržava njegov nastup i agresivan karakter dok se isto ne može reći za njegov automatski mjenjač sa 7 brzina i duplim kvačilom. Ne kažemo da je loš, nego ne prati tu sportsku notu automobila tokom vožnje, niti mu možete asistirati putem papučica iza upravljača koje u ovom automobilu nisu dostupne. 

Ne možete čak ni ručno mijenjati brzine na samoj ručici mjenjača jer za to ne postoji opcija. Sve je na neki način prepušteno elektronici te programu vožnje koji odaberete. „SPORT“ način vožnje donekle popravlja sam utisak jer mjenjač „čeka“ na pritisak papučice gasa i uvijek se nalazi za jedan stepen prijenosa niže u odnosu na standardni režim rada. Treba se naviknuti na blago kašnjenje odziva automatskog mjenjača, otprilike 1 sekundu na sam pritisak papučice gasa kada je potrebna radnja zaobilaženje u normalnom režimu vožnje.

Kada je u pitanju motorizacija, nekog pretjeranog izbora trenutno nemate osim jednog jedinog agregata zapremine 1,5 litara sa četiri cilindra koji uz pomoć turbo punjača razvija maksimalnih 174 KS i 290 Nm obrtnog momenta. Radi se o čistokrvnom benzincu koji svoje gene ne miješa sa strujašima. Vrlo je živahan i rado će se 'zavrtiti' na veće vrijednosti. Sprint do 100 km/h iznosi dobrih 7,6 sekundi dok je maksimalna brzina 200 km/h i dostiže se poprilično brzo. Po pitanju potrošnje odstupa od kataloških vrijednosti koje u prosjeku iznose 5,6 litara. Na testu, u gradu potrošnja nije prelazila 10 litara, najviše se kretala u vrijednosti 8-9 litara, dok recimo umjerena vožnja magistralom prosjek može spustiti ispod 6 litara. Autoputem za krstarenje na 120 km/h u prosjeku je potrebno 7,2 do 7,6 l/100 km i to su neke vrijednosti koje možete očekivati u realnim uslovima.

Ženama ili recimo muškarcima kojima je mrska sama operacija parkiranja će se veoma svidjeti funkcija potpuno automatskog parkiranja na bilo koje slobodno parking mjesto u okruženju oko Vas. Na kojem principu sistem radi? Ovo je nešto što do sada nismo vidjeli u ovom segmentu automobila...

Zahvaljujući velikom broju kamera i senzora oko automobila, prilikom kretanja ulicom ili parkingom sistem automatski skenira sva moguća mjesta i na centralnom ekranu u 360 stepeni možete vidjeti projekciju automobila sa kamera. Ukoliko sistem prepozna da automobil svojim gabaritima može stati na određeno mjesto on će na to mjesto postaviti zeleni kvadrat koji simulira veličinu automobila. Ukoliko je više mjesta oko vas, ono što je potrebno je da rukom na ekranu odaberete slobodno mjesto koje Vam se sviđa te pritisnete tipku za početak parkiranja. 

Automobil će tada preuzeti sve na sebe, od upravljanja upravljačem, papučicama gasa i kočnice pa sve do potpunog preuzimanja ručice mjenjača, gdje će sam mijenjati stepene prijenosa (naprijed odnosno nazad). Na prvu smo bili veoma oprezni, a nakon završenih desetak parkinga koje je odradio milimetarski precizno samopouzdanje je poraslo, te je kasnije sve manje više prešlo u neku vrstu igre i „hvalisanja“, a upravo ovo se jako svidjelo ženama koje nikako ne vole ovu radnju.

Cijena testiranog modela sa kompletnom opremom iznosi 52.999 KM i ovo su vrijednosti na koje konkurencija bez ozbiljnih popusta rijetko može pronaći adekvatan odgovor. Pa krenimo redom...

Konkurencija:

  • Suzuki Vitara 1.4 GLX+ Elegance, cijena: 52.900 KM;
  • Škoda Karoq Sportline 1,5 TSI DSG, cijena: 86.939 KM,
  • VW T-Roc 1.5 TSI DSG R-Line, cijena: 84.706 KM,
  • Hyundai Kona 1,6 T-GDI Luxury, cijena: 72.090 KM
  • Peugeot 2008 1,2 GT Hybrid, cijena: 61.073 KM

Zaključak:
Novi Geely Coolray se sa jako prihvatljivom cijenom, bogatim paketima opreme te savremenim benzinskim motorom nameće kao jedna razumna kupovina u odnosu na novac koji date i šta dobijete za uzvrat. Ako se prisjetimo priče sa početka teksta gdje jasno stoji da je u njegovoj pozadini Volvo, predstavlja još jedan snažan argument za kupovinu ovog atraktivnog SUV-a koji je nažalost dostupan samo s pogonom na prednju osovinu.

Ukratko o automobilu:

  • Cijena osnovnog modela: 45.999 KM
  • Cijena testiranog modela: 52.999 KM
  • Dimenzije: dužina 4.380mm, širina 1.810mm, visina 1.615mm, međuosovinski razmak 2.600mm, masa praznog vozila 1.432kg, zapremina prtljažnika 330 litara, zapremina rezervoara 45 litara
  • Motor: Četiri cilindra, turbo benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.499 cm3. Najveća snaga 128 kW (174 KS) pri 5.500 o/min., najveći obrtni moment 290 Nm od 2.000 do 3.500 o/min., direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru,
  • Prijenos snage: Pogon na prednju osovinu, 7-stepeni automatski mjenjač sa duplim kvačilom, 18'' aluminijske felge sa gumama dimenzija 215/55 R18
  • Performanse: 0-100 km/h za 7,6 sekundi, maksimalna brzina 200 km/h, potrošnja tokom testa 5,6 do 9,8 l/100 km. Zapremina rezervoara 45 litara.
  • Garancija: 4 godine ili 100.000 km

Ostale fotografije: