Hyundai je u svom posljednjem valu osvježio nekoliko modela, a posljednji od njih je svakako „bestseller“ model Tucson. U svojoj četvrtoj generaciji bilo je neophodno minimalno zatezanje bora s vana te potpuno obnovljena unutrašnjost koja prati filozofiju novih perjanica sa Hyundai-evim logom.
Sa vana nije se pretjerano mijenjao jer je postigao „boom“ kod kupaca koji su ga objeručke prihvatili te prodaja ide više nego odlično. Naprijed odnosno nazad je redizajnirana maska hladnjaka i svjetlosne grupe čime automobil izgleda nešto zrelije i kompletnije. Nemoguće ga je zamijeniti sa bilo čim na cesti i jasno je prepoznatljiv. Dnevna svjetla su perfektno uklopljena u izgled maske hladnjaka i faktički se ne vide dok ista nisu upaljena.
U unutrašnjosti pak vidimo najviše promjena. Kompletna unutrašnjost je bila predmet polemike zbog rasporeda elemenata, a sada je doživjela kompletnu restauraciju po ugledu na druge luksuzne modele iz kuće. Naprijed dominiraju dva ekrana koja su sada zakrivljena prema vozaču te uz obnovljeni infotainment sistem pružaju jednu novu vrstu ugođaja. Isprobali smo mnogo toga i može se reći da je krajnje jednostavan te podržava posljednje standarde kada je u pitanju povezivanje i reprodukcija sadržaja. Sada se Android Auto i CarPlay može koristiti bežično.
Na centralnom dijelu ispod infortainment sistema imamo treći ekran skromnih dimenzija koji na svom prikazu kombinuje komande navigacije, dok su sa strana osnovne funkcije sa dva kružna prekidača koja se koristi za podešavanje glasnoće audio sadržaja odnosno ispod podešavanje rada klima uređaja. Sviđa nam se što nije sve u potpunosti digitalizovano, a također EU je naložila svim proizvođačima automobila da moraju vratiti određeni broj mehaničkih tipki kako bi se povečala sigurnost tokom vožnje što svakako pozdravljamo!!
Sve ove promjene pozitivno su se odrazile na ukupnu ponudu prostora u unutrašnjosti pa je sada kabina mnogo prostranija, posebno u predjelu nogu. Nešto su drugačiji dezeni na oblogama vrata pa sve u kompletu djeluje mnogo ljepše i ugodnije. USB-A portovi su u potpunosti nestali te sada dominiraju oni sa prefiksom „C“ i nude popriličnu brzinu tokom punjenja odnosno prijenosa podataka.
Za pogon je zadužen revidirani 1,6 litarski T-GDI turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Veoma je tih u vožnji. Raspolaže sa maksimalnih 160 KS i 260 Nm obrtnog momenta. Zahvaljujući turbo punjaču nije trom na niskim okretajima radilice motora, a njegova elastičnost će biti od pomoći tokom vožnje. Kada je potrošnja goriva u pitanju u gradu se zadovoljava sa 7-9 l/100 km u zavisnosti od gužvi dok za otvorenu cestu treba „jedva“ 5,5-6 l/100 km, pa kupovina dizelaša ili hibrida ne igra neku posebnu ulogu ako većina vaše vožnje bude na otvorenoj cesti.
Kratki izleti u prirodu na van asfaltne puteve neće biti problem zbog povišenog klirensa, ali jasno je da ne treba pretjerivati zbog pogona na samo prednju osovinu. Možete sa prijateljima otići na obližnje kampovanje ili se spustiti do rijeke na ribolov.
Igra zavojitim cestama zna biti zanimljiva prvenstveno zbog poprilično direktnog volana i ručice mjenjača čiji su hodovi popričično kratki. Komponente ovjesa naprijed potpisuje MacPherson dok je nazad MultiLink, dovoljno informacija za upućene da će vožnja biti zabavna iako je u pitanju SUV sa prednjim pogonom. Ovdje mislimo na zavojite ceste…
Zapremina prtljažnika je 620 litara dok obaranjem sjedišta zapremina raste na velikih 1.799 litara. Navedene brojke svrstavaju ga u sam vrh po ponudi prostora u klasi.
Cijena modela Tucson starta od 54.900 KM dok je za Harmony paket opreme potrebno izdvojiti 59.900 KM bez popusta. Uz promotivni popust od 5.000 KM i doplatu za boju od 1.200 KM cijena iznosi 56.100 KM. Ovdje se radi o modelu koji je opremljen sa ručnim mjenjačem i pogonom na prednju osovinu. Za zainteresovane, ako se doda 7DCT automatski mjenjač tada redovna cijena ide do 68.400 KM, a sa AWD pogonom na sve točkove iznos raste na 71.900 KM.
Kako izgleda približna konkurencija:
- VW Tiguan Life Plus 2.0 TSI 4MOT 204KS, cijena: 89.081 KM,
- Peugeot 3008 Hybrid Allure 136KS, cijena: 71.800 KM,
- Mazda CX-5 Exclusive Line G165 165KS, cijena: 82.400 KM,
Zaključak:
Gledajući konkurenciju koja u nekim slučajevima ne može ponuditi približnu motorizaciju, Hyundai se sa modelom Tucson pokazao kao razumna kupovina koji za cijenu nudi najviše. Garancija na vozila iznosi 5 godina uz neograničen broj kilometara.
Ostale fotografije: