TEST: Mazda CX-80 3,3 AT8 Takumi Plus

Nedugo poslije testa modela CX-60 imali smo priliku isprobati nešto većeg brata, model CX-80 koji je bio opremljen identičnim motorom i opremom Takumi Plus. Voljeli bismo da je ovdje pod poklopcem bio novi PHEV hybrid te da možemo indirektno uporediti dvije motorizacije, ali šta je tu je. Fokus u provm planu će biti CX-80 te šta nam to donosi za stepenicu veći model u ponudi.

Sa vanjske strane dizajnerski je identičan modelu CX-60 dok je dimenzijama narastao za punih 25cm koji se itekako osjete u samoj unutrašnjosti vozila koja je ovim putem dobila i treći red sjedišta. Iako je sam dizajnerski pravac predstavljen u martu 2022. godine i dalje nakon 3 godine se može reći kako nimalo ne zaostaje za konkurencijom, čak šta više nameće se kao jedan od najatraktivnijih modela. Ovo je subjektivan dojam, pa ga treba uzeti sa rezervom i o tome ne treba diskutovati...

Gledajući Mazdin trend unazad nekoliko godina primjetno je kako ne podilaze svjetskim trendovima elektrifikacije i masovnog ukidanja dizel motora u svakom mogućem smislu. Također nisu prijateljski naslonjeni ni prema turbo punjačima u benzinskim modelima kojih nema nikako u ponudi na starom kontinentu.

Rekli bismo da Mazda na neki način osluškuje potrebe svojih kupaca te da kroz svoj minimalistički pristup i KODO dizajnerski jezik navedene stvari primjenjuje u stvarnosti. Stoga smo sa čuđenjem gledali na dizelski novitet zapremine 3,3 litra raspoređenih u 6 cilindara postavljenih u liniji koji osiguravaju veoma uglađen i kultiviran rad, rekli bi skoro pa bešuman. Maksimalna snaga mu je 254 KS dok obrtni moment iznosi 550 Nm. Da bi bili „svjetski“ osvješteni nabrijani dizelaš je potpomognut elektrifikacijom te je znatno rasterečen u odnosu na klasične dizelske modele. Dobio je ime e-Skyactive D što u prevodu znači da se radi o tzv. „blagom“ hibridu 

U pozadini, njegovom radu pomaže mali elektro motor snage 17 KS i čak 153 Nm obrtnog momenta koji snagu crpi iz veoma male Litij-ionske baterije energetskog kapaciteta 0,33 kWh i mase svega 15kg. To je dovoljno da na sebe preuzme potrošače kao što su klima uređaj, servo upravljač pa sve do blagog krstarenja na brzinama 60-80 km/h kada i nije potrebna tolika snaga motora. Taj posao preuzme na sebe na jedan kratak vremenski period, a kada se u funkciju vrati dizelski motor vrlo brzo se regeneriše baterija koja je opet spremna za upotrebu. Raspored mase između dvije osovine je skoro pa idealan i on iznosi 54-45% u korist prednje osovine što je primjetno u vožnji, a naginjanje karoserije je svedeno na minimum.

Još jedna veoma interesantna karakteristika ovog motora je nešto niža kompresija u komorama cilindra, što baš nije karakteristično za dizel motore. Sve prethodno navedeno osigurava dostojne performanse ovom ogromnom SUV-u. Detaljnije to izgleda ovako, ubrzanje do 100 km/h traje dobrih 8,4 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 219 km/h. Mi smo probali i brzinomjer ide preko ove vrijednosti... Sa druge strane potrošnja je stvarno mizerna i na kraju testa je iznosila 5,6 l/100 km (katalog kaže 5,8 što svakako nije daleko). Pa se može reći da je ovo 5-metarski SUV sa AWD pogonom na sve točkove, 20'' aluminijskim felgama, automatskim mjenjačem koji najmanje troši od svih ostalih SUV-ova ovakvih gabarita i motorizacije te im se treba nakloniti u svakom mogućem obliku.

U unutrašnjosti se nastavlja filozofija kakvu smo navikli kod prethodnih modela koji su bili u našoj redakciji. Identična je onoj u modelu CX-60, osim po broju sjedišta, pa se tu nema ništa posebno dodati. Osim dominantne bijele unutrašnjosti koja zahtjeva više pažnje i održavanja, moguće je odabrati i potpuno crnu unutrašnjost koja je dio drugog paketa opreme. Nama se ipak sviđa ova bijela jer sa njom unutrašnjost dobija jednu posebnu dozu luksuza, posebno ako pogledate prednju armaturnu ploču koja je jednim dijelom presvućena nekom vrstom platna koji je vezen. Detalj je to koji su mnogi pohvalili kada su boravili u unutrašnjosti.

Sa rasporedom od 6 sjedišta (2+2+2) dovoljna je za smještaj 4 odrasle osoba i dvoje djece u trećem redu, ali tada ispaša prtljažnik koji ostaje oskudnih dimenzija. Najviše komfora u vožnji definitivno je u srednjem redu sjedišta gdje se nalaze dva zasebna sjedišta koja su grijana i ventilisana. Na neki način nedostaje masaža da bi ugođaj bio na nivou najvećih svjetskih luksuznih limuzina, ali tada bi cijena bila dosta veća te je ona jednim dijelom jedan od najboljih aduta prilikom kupovine novog automobila. Nešto više o tome na kraju samog teksta.

Teoretičar će reći kako Mazda živi „u prošlom vremenu“ jer su i dalje dostupne fizičke komande (čitaj tipkice) za kontrolu klimatizacije sve do trećeg reda sjedišta, ventilacije i grijanja sjedišta pa sve do grijanja volana. Tu je naravno neizostavni kružni prekidač za kontrolu multimedije čiji je ekran nešto udaljeniji od vozača. Nije najnapredniji na tržištu ali nudi zavidnu brzinu te mogućnost bežičnog povezivanja CarPlay-a i Android Auto-a. Za zvučni dio kulise zadužen je dobro poznati BOSE čija je reprodukcija sadržaja na jednom zaista visokom nivou.

Osim što je prostran za Mazdu se može reći da je dijelom orijentisana prema samim vozačima čiji enterijer je blago zakrenut prema njima. Pozicija za upravljačem je odlična, preglednost dobra dok je potrebno navikavanje na njegove gabarite. Nije namijenjena za jurcanje već za uživanje na putu. Jednim dijelom, primjetna je masa od 2.068kg koja uz poziciju sjedenja, koja je nešto viša od ostalih učesnika u saobraćaju, daje određenu dozu sigurnosti. Kada već spominjemo sigurnost treba istaći da je model CX-80 proglašen kao najsigurniji automobil u svom segmentu na EuroNCAP testiranju!!

Sistemi pasivne i aktivne sigurnosti su prisutni u izobilju. Najviše se ističu naravno oni koji aktivno utiču na samu sigurnost vožnje od automatskog tempomata sa održavanjem razmaka između automobila pa sve do naprednih svjetlosnih grupa čiji se svjetlosni snopovi stalno prilagođavaju uslovima vožnje te prate ostale učesnike u saobraćaju. Treba napomenuti poluautonomni način vožnje u kojem automobil određeno vrijeme preuzima kontrolu nad automobilom i sam zadržava saobraćajnu traku. Par minuta poslije će tražiti da se ruke vrate na upravljač pa istu radnju možete ponoviti odmah.

Cijena testiranog modela sa Takumi Plus paketom opreme i najjačim dizel motorom iznosi 138.880 KM. Cijena je konkurentna ako pogledamo približnu konkurenciju šta nudi u tim dimenzijama, približnoj motorizaciji i opremi. Pa pogledajmo:

  • VW Touareg 3,0 TDI 286 KS 4MOTION R-Line, cijena: 181.260 KM,
  • Kia Sorento 2,2 Tci 193KS 4WD EX LIMITED, cijena: 131.099 KM,
  • Škoda Kodiaq 2.0 TDI 193KS DSG 4x4 SPORTLINE, cijena: 113.047 KM,
  • Renault Scenic Hybrid 200 iconic, cijena: 95.000 KM,

Zaključak
Nakon kratke avanture sa CX-80 jasno se može reći kako je ovo jedan od najkompletnijih i tehnički jedan od najnaprednijih SUV vozila, pogotovo ako pogledamo njegovu motorizaciju koja praktički izumire u svijetu. Ako pridodamo maksimalne ocjene za sigurnost, udobnost te jedan od najštedljivijih motora jasno se može reći da je kupovina ovog modela više nego razumna, iako u nekim opcijama cijena prelazi desetak hiljada KM konkurenciju.

Ostale fotografije: