TEST: KIA Sorento 2,2 TCi EX Limited 4WD 8DCT

Na testu u redakciji Auto Revolucije imali smo priliku isprobati posljednju verziju osvježenog Sorenta četvrte generacije koji je prošao kroz opsežan tretman zatezanja „bora“ kako bi verzija iz 2020. godine i dalje bila konkurentna na tržitšu.

 Dimenzijama je zaista impozantan te u dužinu broji nešto više od 4,8m. Odlučili smo se provjeriti njegove sposobnosti na nešto dužoj relaciji nego inače pa će se 90% našeg testa obavljati na autocestama i magistralnim putevima dok 10% otpada na vožnju u gradskim uslovima vožnje.

Šta reći o redizajniranom novitetu? Dizajneri su se svojski potrudili da automobil učine drastično modernijim od prethodnika kojeg mijenja. Svjetlosne grupe naprijed odnosno nazad su postavljene na bokove karoserije okomito i sada dolaze u Full LED tehnici. Proširena je maska hladnjaka naprijed dok se znak premjestio na poklopac motora. Nešto slično smo vidjeli na njihovom električnom modelu EV9 koji je predstavljen nešto prije osvježenog Sorenta.

Unutrašnost je nanovo dizajnirana oslanjajući se na posljednja dizajnerska rješenja u krovnom SUV segmentu. Dominiraju naprijed dva velika 12,3'' ekrana koja si zakrivljena prema vozaču, ambijentalno osvjetljenje, najfinija Nappa koža na sjedištima itd. Itd. Testni automobil je bio opremljen najbogatijim paketom opreme pa možete očekivati veliki panoramski krov, brdo sistema aktivne i pasivne sigurnosti te grijanje svih sjedišta odnosno hlađenje i masaža samo prednjih sjedišta. Uzimajući u obzir dimenzije vozila ovako opremljen Sorento je kao stvoren za duža putovanja.

Prilikom kupovine kupac može birati raspored sjedišta u varijacijama od 5 ili 7 sjedišta u zavisnosti od konfiguracije. Nas je zadesila ova prva koja zbog nedostatka zadnje klupe nudi izdašan prtljažnik cca. 900 litara kojem će biti zahvalne porodice prilikom putovanja ili prijenosa nešto većih predmeta. Prilikom obaranja zadnje klupe zapremina raste do ogromnih 2.000 litara. Nazad je sasvim dovoljno mjesta za troje odraslih putnika.

Kakva je za voziti? Možemo reći da se vozač za upravljačem osjeća zaista moćno. Ogromna karoserija automobila, nešto veća udaljenost od tla te odlična preglednost u kombinaciji sa naprednim sistemima vožnje pružaju nezaboravno iskustvo. Sve navedeno uveliko upotpunjuje novorazvijeni 8 stepeni automatski mjenjač sa duplim kvačilom koji maksimalno rasterećuje dobro poznati 2,2 litarski dizelski agregat. U svojoj posljednjoj iteraciji razvija nešto manje „konja“ u odnosu na prethodnika, tačnije 194 KS dok obrtni moment iznosi 440 Nm i dostupan je u radijusu 1.750 – 2.750 o/min. 

U odnosu na prethodnika dosta je tiši i uglađeniji. Zasluga je to dorađenom motoru i mnogo boljoj zvučnoj izolaciji putničke kabine. Iako ima manje snage na papiru u stvarnosti se ne osjeća nikakav nedostatak. Čak šta više zbog odlične sarandje sa 8DCT automatskim mjenjačem oduševit će Vas uglađenim radom te veoma podnošljivom potrošnjom goriva. Tako smo na našoj relaciji od 1.500+ km bez problema zadržavali brzinske prosjeke 130+ km/h pri čemu je prosjek potrošnje bio 7,3 do 7,8 l/100 km. Uzimajući u obzir gabarite vozla, automatski mjenjač, AWD pogon na sve točkove te opterećenost vozila sa 5 osoba (+ stvari), može se reći da su dobijeni rezultati u rangu kataloških tj. odlični. Zapremina rezervoara je 67 litara što uz umjerenu vožnju omogućuje prelazak 1.000+ km sa jednim punjenjem. Ovo je jedna od bitnijih stavki kad planirate putovanje.


Situacija kada automobil automatski vrši radnju promjene saobraćajne trake

Ono što smo primjetili je činjenica da je ovo najnaprednija Kija koju trenutno možete kupiti. Mnoštvo sistema aktivne sigurnosti brine da zaista uživate u vožnji. Tako da osim već standardnih tempomata sa funkcijom zadržavanja saobraćajne trake i automatskog kočenja tu je sad funkcija automatskog mijenjanja saobraćajne trake ili zaobilaženja automobila. Funkcija koju ne srećemo mimo premium segmenta automobila, a i tamo se mogu pojedini pohvaliti time. Nije sad da nam je mrsko mijenjati trake, ali uz asistenciju zadržavanja saobraćajne trake i poluautonomnog režima vožnje zaista olakšava posao vozaču da ne bude 100% fokusiran na dešavanja ispred sebe, pogotovo kad se prelaze udaljenosti 1.000+ km u jednom pravcu. 

Za pohvaliti su i dvije stražnje kamere. Jedna je dio sistema parkiranja dok je druga smještena u visini trećeg kočionog svjetla te nudi zamjenu za centralni retrovizor ako Vam je npr zaprljano zadnje vjetrobransko stalo ili čak prevozite terete koji jednim dijelom ili u potpunosti blokiraju pogled prema nazad. U oba slučaja ova kamera je od velikog značaja te svoju sliku projektuje na staklo centralnog retrovizora. Tu su i bočne kamere koje prilikom prestrojavanja prikazuju sliku iz mrtvog ugla na ekranu ispred vozača tako da je šansa da ne vidite vozilo zaista mala ili skoro nikakva.


ilustracija prikaza bočne kamere na centralnom ekranu...

Sistem masiranja na prednjim sjedištima se sam pali na nešto dužim relacijama kako bi relaksirao vozača bez njegove intervencije, a ovo se naravno može ugasiti. Ima tu nekoliko programa masaže od nogu pa do leđa i zaista pomaže. Još jednu zanimljivu opciju nude prednja sjedišta a to je potpuno obaranje odnosno izlazak dodatnog podupirača za noge nalik sjedištima iz aviona u slučaju da Vam je zaista potrebna stanka gdje se možete ispružiti u potpunosi na odmorištu. 

Usluga reprodukcija medija je na najvišem nivu ovdje te je gotovo sigurno da će odgovarati i onim probirljivim. Sistemi navigacijskih karata su veoma detaljno odrađeni sa 3D maketama gradova nešto večih mjesta odnosno gradova. Ne treba ni sumnjati da ovaj sistem ne nudi bežično povezivanja Apple Carplay-a i Android Auto-a. Mjesta za dopunjavanje i spajanje uređaja je zaista dovoljno, kako na prednjoj tako i zadnjoj strani vozila sa ostale putnike.

Na centralnoj konzoi se nalazi mnoštvo fizičkih prekidača za mnogobrojne funkcije. Pohvalno je da grijanje i hlađenje sjedišta ne moramo tražiti preko multimedijalnog sistema, baš kao i iznor nekoliko programa same vožnje koje su dostupne na kružnom prekidaču ispod također nešto većeg kružnog prekidača za sam mjenjač. Veoma se lako mijenjaju što prati vizelni prikaz na infotainment sistemu.

Zaista je teško pronaći neke mane bilo da se trudite ili ne. Jedno je evidentno a to je da je Kia sa posljednjom generacijom modela Sorento napravila ogroman korak prema Premium segmentu. Nema joj se šta prigovoriti, pogotovo ako uzmemo u obzir šta plaćamo i šta dobijemo za uzvrat. Jasno je da su cijene automobila u posljednje vrijeme drastično porasle, a nekada prije ste mogli dobiti potpuno opremljen Sorento za 110.000+ KM. Cijena testiranog modela sa praktički full opremom (Sve moguće sa papira što se nalazi) i dizel motorom iznosi 126.099 KM ako računamo BONUS jokere iz ponude Kije. Konkurenciju ovdje teško možemo pronaći, a nešto najbliže bi joj bila nova Mazda CX-80 koju smo vozili nedavno. Za par desetaka hiljada više starta Volvo CX-90 u svom osnovnom paketu pa onda redom ostali Premiumi. Ostali proizvođači već odavno ne nude slične motorizacije već su se okrenuli elektrifikaciji odnosno hibridnim sistemima u kombinaciji sa SUS motorima drastično manje zapremine.

Ostale fotografije: