Elektrifikacija u automobilskoj industriji sve više poprima obrise realnosti, a ne više samo futurističkog koncepta. U tom kontekstu, Hyundai je sa svojom drugom generacijom Kona Electric modela ponudio nešto što balansira između svakodnevne praktičnosti, tehnološkog napretka i estetske prepoznatljivosti. Model sa baterijom kapaciteta 65,4 kWh, pogonom na prednje točkove (FWD) te predzadnjim paketom opreme Prestige predstavlja izuzetno kompetentan paket za širok spektar korisnika koji će biti itekako prepoznati svojom pojavom na cesti.
Dizajn, dimenzije i prostranost
Nova Kona EV je temeljito redizajnirana i vizuelno se razlikuje od prethodnika. Aerodinamične linije, zatvorena maska hladnjaka, LED svjetlosni potpis preko cijele širine vozila i futuristički detalji jasno signaliziraju da je ovo vozilo bez "emisije". Dimenzije su narasle: dužina 4.350 mm, širina 1.825 mm, međuosovinsko rastojanje 2.660 mm. Prtljažni prostor nudi 466 litara, a prednji „frunk“ dodatnih 27 litara. Treba istaći da je u odnosu na prethodnika narasla u svim dimenzijama te se jasno pozicionirala između modela Bayon od kojeg je duža za 17cm te Tucsona od kojeg je kraća za 14cm. Idealno rekli bi, a iako je kraća od Tucsona u nekim situacijama smo pomislili da nudi i više prostora zbog same arhitekture električnog vozila.
Elektromotor i baterija
Kona Electric koristi permanentni magnetni sinhroni motor (PMSM) snage 160 kW (218 KS) i obrtnog momenta 255 Nm. Motor koristi neodimijumske magnete i sinhronizovano obrće rotor bez potrebe za mehaničkim kontaktima. Hlađenje je riješeno tekućinskim sistemom, a invertor koristi efikasne silicij-karbid tranzistore. Baterija od 65,4 kWh koristi litijum-nikl-mangan-kobalt (NMC) hemiju, sa aktivnim hlađenjem i naprednim BMS sistemom. Smještena je u podu vozila radi boljeg težišta i sigurnosti, a sa druge strane osigurava nisko težište te više nego dobro upravljanje na cesti.
Performanse i autonomija
Snaga se prenosi na prednje točkove i omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 7,8 sekundi. Maksimalna brzina je 170 km/h i elektronski je ugraničena. Zahvaljujući efikasnom pogonu i aerodinamičnom dizajnu, WLTP autonomija iznosi do 514 kilometara. DC punjenje do 100 kW omogućava punjenje od 10% do 80% za oko 41 minutu, dok se na AC punjaču (11 kW) vozilo puni do 100% za oko 6 sati i 15 minuta.
Može se naravno puniti i na kućnoj utičnici gdje je prosjek od 2,5...3,5 kW jačina pa na istoj žici može se u potpunosti dopuniti za 15+ sati. Neko će reći puno, ali gledajte to ovako. Mi smo ga priključiti na utičnicu oko 21:30h te isti isključili ujutro oko 10h. Za to vrijeme dopunio sa cca 35% što je više nego dovoljno za većinu dnevnih potreba. Drugim riječima, ako istu radnju ponavljate više puta možete zadržati napunjenost duže vrijeme. Najbolje ga je ograničiti tj. puniti do 80% kako bi se maksimalno produžio vijek trajanja iste.
Unutrašnjost i tehnologija
Enterijer je moderan i digitaliziran – dva 12,3-inčna zaslona dominiraju kokpitom. Infotainment sistem podržava bežični Apple CarPlay i Android Auto, OTA nadogradnje i navigaciju sa informacijama o punionicama u realnom vremenu. Ergonomija i intuitivnost su u fokusu, a centralna konzola je minimalistička. Mada, iako je automobil bio opremljen predzadnjim paketom opreme, na vratima nas je dočekala neočekivano tvrda plastika, baš kao i kod nedavno testirane električne Toyote. Naravno, negdje se mora štediti kako bi se oborila krajnja cijena koja se nekako pokušava zadržati na razumnim razinama.
Napredni sigurnosni i asistentski sistemi
Hyundai SmartSense paket uključuje napredne asistencije: adaptivni tempomat sa Stop&Go funkcijom, asistent za zadržavanje u traci, automatsko kočenje u slučaju opasnosti (FCA), sistem nadzora mrtvog ugla (BCA), poluautonomnu vožnju na autoputu (HDA), kao i upozorenja na umor vozača (DAW) i sigurno otvaranje vrata (SEW). Remote Smart Parking Assist (RSPA) omogućava automatsko parkiranje putem ključa. Dodatno, Kona nudi V2L funkcionalnost – vozilo može napajati spoljne uređaje putem 220V utičnice što je veliki plus.
Vožnja i udobnost
Ovjes je optimiziran za udobnu i stabilnu vožnju. Kabina je tiha, a zahvaljujući niskom centru gravitacije i bešumnom pogonu, vožnja je izuzetno ugodna. Regenerativno kočenje se podešava putem polugica iza volana, što dodatno doprinosi efikasnosti i kontroli u vožnji.
Električnih 217 KS možda ne djeluje mnogo kao i 255 Nm obrtnog momenta, ali vjerujte prvim pritiskom na papučicu gasa maksimalna snaga je već od nule dostupna i prosto Vas "zalijepi" za sjedište. Brojke sa tehničke dokumentacije donekle pokazuju da i ovaj automobil ima "sportskog" duha pa sprint do 100 km/h stiže u vremenu od 7,8 sekundi. Pogotovo su upečatljiva međuubrzanja 80-120 km/h u vremenu od cca. 5 sekundi. Sve ovo uveliko daje veliku dozu samopouzdanja posebno kod zaobilaženja automobila ispred Vas.
Efikasnost električnog motora u potrošnji električne energije je veoma visoka, pa ćete tako uz poštivanje saobraćajnih znakova vrlo lako dostići vrijednosti od cca 8-11 kWh na 100 km što vrlo lako može produžiti autonomiju koja se kreće 380-500 km u zavisnosti od načina vožnje.
Zaključak
Hyundai Kona EV sa baterijom od 65,4 kWh i FWD pogonom predstavlja kompletan električni automobil. Njegov napredni elektromotor, visokoefikasna baterija i širok spektar asistencija pozicioniraju ga među najnaprednije EV modele u segmentu. Sa modernim dizajnom, praktičnim dometom i tehnologijama koje olakšavaju svakodnevnu vožnju, Kona Electric je spremna zadovoljiti potrebe i najzahtjevnijih vozača u eri održive mobilnosti.