Nakon uspješne prve generacije koji je oduševio prodajnim rezultatima stiže i potpuno nova generacije sve popularnijeg C-HR modela. Nakon nekoliko diskutabilnih dizajnerskih rješenja na svojim modelima, predsjednik Toyote Akio Toyoda je rekao „No more boring cars“ ili ti ga u prevodu Toyota više neće praviti 'dosadne' automobile. Prvenstveno se ovdje mislilo na sam dizajn...
Dimenzije
Nakon novog Priusa koji je, možemo slobodno reći, preporodio novi model sličnu stvar napravio je i novi model C-HR -a. Novi značajno agresivan i moderan dizajn jasno je naglasio potpuno novi karakter ovog urbanog crossover-a koji bi se trebao naći u veoma tijesnoj borbi sa ogromnom konkurencijom u svom segmentu gdje konkurencije ne manjka. Iako je konkurencija u nekim segmentima pomalo monotona, Toyota nas je iznenadila kako samim dizajnom tako i hrabrim odlukama gdje su prostor dali automobilima koji su može se slobodno reći „izumrli“ pored mnoštva SUV-ova i Crossover-a. Konkretno mislimo na Yarisa GR gradskog automobila sa Rally genima te povratak legendarne Supre!!
Novi će automobil svakako biti prepoznatljiv po novim svjetlosnim LED grupama naprijed i nazad te velikim usisnikom za zrak sa prednje strane. Nazad, imamo karakterističan zadnji spojler iz dva dijela te svjetla koja na neki način djeluju kao produžetak spojlera sa jasno ispisanim C-HR u sredini koji je više nego jasno vidljiv u noćnim uslovima vožnje.
Ponuda motorizacije kod novog C-HR ukuljučuje po prvi put PHEV Plug-In hybrid dok smo na testu imali nešto jeftiniji model i radi se o klasičnom HEV hibridnom automobilu koji za pogon primarno koristi 1,8 litarski atmosferski motor koji se bazira na Atkinsonovom ciklusu rada a asistira mu elektro motor. Ukupna zbirna snaga iznosi solidnih 140 KS dok je kapacitet baterije značajno povećan u odnosu na prethodnika (0,7 kWh) i iznosi 4,08 kWh. To je svakako primjetno u vožnji gdje dobar dio na sebe preuzima upravo elektro motor asistirajući na onom dijelu gdje je benzinski motor najrastrošniji...
Primjer sa testa je da ćete sa lakoćom u gradu ostvariti rezultate 5-6 l/100 km dok recimo na otvorenoj cesti zbog slabašnog benzinskog motora prosjek može porasti i na 7 litara. Snaga se na podlogu prenosi preko novorazvijenog e-CVT mjenjača i to na prednje točkove. Kome je auto potreban većinom za gradsku upotrebu i ova bazna verzija sa 1.8 litarskim benzinskim motorom će biti dovoljna. Za sve ostale svakako preporuka model sa jačim 2.0 litarskim benzinskim motorom i Plug-In opcijom dopune baterije.
Ne kažemo da je automobil trom, do 100 km/h ubrzava u vremenu ispod 10 sekundi dok je maksimalna brzina ograničena ispod 180 km/h. To je više nego dovoljno za većinu potreba normalnog čovjeka. Ko traži više temperamenta i ko će automobil koristiti više na otvorenoj cesti svakako je preporuka sa 2.0 litarskim benzinkim motorom koji nudi opciju i pogona na sva četiri točka!
Unutrašnjost je također poprimila novi izgled, a očekivali smo malo drugačiji odabir boja jer se sve nekako utapa u cjelinu sivog i crnog. Obzirom da je u pitanju drugi paket opreme oko Vas je dominantna tvrda plastika koja srećom ne ispušta strane zvuke, što je karakteristika za japanske automobile. Nešto bogatiji paketi opreme donose nove boje i materijale te nešto veću dijagonalu infotainment sistema što na kraju donosi potpuno drugačiji ugođaj, ali sve to naravno ima svoju cijenu. Zadnja kamera je opet zapela u nekom starom vremenu te nikako da je update-uju sa novim rješenjima koja su uveliko dostupna čak i jeftinijim proizvođačima automobila.
Na prednjim sjedištima se sjedi poprilično udobno i pored masivnog centralnog tunela. Ispred Vas je ekran sa jasnim prikazom mjernih instrumenata koji su jasno vidljivi u svim načinima vožnje. Završna obrada i ergonomija je zaista na visokom nivou i tu im se nema šta prigovoriti. Naprijed se sjedi poprilično udobno dok je na zadnjoj klupi pomalo skučeno, što je odlika malih gradskih Crossovera. Zadnji prozori su također dosta manji pa pojedine osobe su mogu osjećati pomalo klaustofobično ko ne voli da boravi u zatvorenom prostoru. Mada, sve je stvar navike pa se navikne i na ovaj dio.
Cijena varira od nekih 60 do 90.000 KM koliko je potrebno izdvojiti za najjači 2.0 litarski model i GR opremom. Ovaj testirani model je trenutno na akciji pa sa drugim paketom opreme starta od 58.500 KM što je vjerujemo dosta privlačna cijena kada je u pitanju hibridno vozilo, pogotovo ako pogledamo šta nam konkurencija nudi. Treba podsjetiti da Toyota nudi 10 godina garanciju na vozila što je dosta korisna informacija i uz Toyota reputaciju može biti odlučujući karakter kada se odlučite na kupovinu novog vozila.
Ostale fotografije: