koji bi trebao mijenjati bazni 2,0 litarski motor snage 122KS te stepenicu jači 2,5 litarski također atmosferac sa maksimalnom snagom od 150 KS. Svoje porijeklo vodi iz većeg modela CX-5…
Baš nas je zanimalo šta to ima da ponudi novi motor koji je bio uparen sa 6-stepenim automatskim mjenjačem te je snagu prenosio na prednju osovinu?
Za početak radi se potpuno novom motoru u modelima Mazda3 i CX-30 koji koristi tzv. „mild hybrid“ tehnologiju ili kako je vole kod nas prevesti „blagi hibrid“ te „cylinder de-activation” sistem koji neprimjetno gasi dva cilindra kada nije potrebna maksimalna snaga motora tj. kada se vozi umjerenom brzinom kao npr. na magistralama ili gradu.
Ako pogledamo njihove tehničke specifikacije kada uzmemo u obzir prethodni 2.0 litarski benzinski motor maksimalne snage 122 KS i novi osim veće snage za 18 KS bitan faktor je obrtni moment i njegova kriva. Na prethodnom motoru njegova vrijednost iznosi 213 Nm i dostupan je od visokih 4.000 o/min. dok na novom motoru on iznosi 238 Nm i dostupan je na dosta nižih 3.300 o/min. Šta ovo znači u praksi? Pa znači da ćemo imati startniji i brži automobil koji će zahtjevati manje goriva od prethodnika za iste radnje.
Pa tako imamo fabričke podatke o ubrzanju koji kažu da je prethodnik do 100 km/h ubrzavao za 11,2 sekunde u kombinaciji sa 6-bezinskim automatskim mjenjačem dok isti posao sa novim motorom završava za 10,3 sekunde. Uz sve to, potrošnja je još niža te smo u gradu bez problema zadržavali prosjek 7-7,5 litara dok na otvorenom uz umjerenu potrošnju ona iznosi 4-5 litara benzina. Potrošnja na autoputu na 120-130 km/h iznosi 7-8 litara što su prihvatljive brojke. Ono što možemo također primjetiti je dosta niži nivo buke i vibracija što vožnju podiže na još jednu stepenicu više.
U kombinaciji sa dobro poznatim šest stepenim automatikom, također iz Mazdine kuhinje, možemo reći da je automobil namijenjen za lagano krstarenje i umjerenu vožnju. Za nešto konkretniju akciju je svakako spreman kao i za brže prolaske kroz zavoje. Iako ima povišenu podnicu u odnosu na Mazda3 model, ima također skoro pa idealan raspored masa između osovina koji daju dodatnu dozu sigurnosti osobi iza upravljača.
U „Normal“ režimu rada odziv automatskog mjenjača je nešto sporiji i potrebno mu je u prosjeku oko 1 sekundu vremena da shvati Vašu iznenadnu namjeru dok svaku sljedeću priliku kada usporite tempo prebacuje stepen prijenosa više kako bi rasteretio motor i smanjio potrošnju goriva. Sve se pomalo mijenja kada odaberete režim rada „SPORT“ koji dodatno ukrućuje sam upravljač, a automatski mjenjač je spreman i čeka u nižem stepenu rada. Tada je i sama promjena brzina dosta brža, a kazaljka okretaja radilice motora se vrlo rado vrti do graničnih vrijednosti koji se nalaze tik do 7.000 o/min.
Mazda nastavlja „tradiciju“ podizanja zapremine i kompresije benzinskih motora što je donedavno samo bila misaona imenica. Tako su svijetu još jednom pokazali da motori veće zapremine ne moraju nužno biti veliki potrošači odnosno zagađivači. Upotrebom naprednih tehnologija poput hibridne tehnologije i sistema gašenja cilindara mogu se itekako zadovoljiti i najstrožiji standardi o ispušnim plinovima. Mjesta za napredak kažu ima još, a sve može biti puno bolje kada bi baterija bila većeg kapaciteta koja bi omogučila vožnju na električni pogon desetak kilometara.
Sve u svemu Mazda je za modelsku 2025. godinu svoje modele Mazda3 i Mazda CX-30 učinila još privlačnijim osobama koji još njeguju tradicionalne vrijednosti gdje elektrifikacija dolazi na kapaljku. Mazda je još jednom pokazala kako motori nešto većih zapremina ne moraju proporcionalno značiti i abnormalnu potrošnju goriva u svim uslovima eksplotacije!
Cijena testiranog modela sa Takumi paketom opreme iznosi 75.480 KM bez popusta. Početni model u ponudi starta sa 54.880 KM.