Šta možemo reći o samom Geely-u kao proizvođaču automobila. Poslije akvizicije Volva pa i njegovog sportskog odjela Polestar, na red su došle i druge marke poput posrnulog Lotusa i Smarta, a imaju i veći dio udjela u vlasništvu Mercedesa od samih Nijemaca pa krenimo redom...
Nedugo nakon Coolray-a došao nam je drugi model na test ovog automobilskog proizvođača. Naime, u pitanju je veći brat Starray kojeg pogoni identična motorizacija kao što je to bilo kod prethodnika. Nešto kasnije dolazi 2,0 litarska verzija o kojoj ćemo naknadno pisati kada za to dođe vrijeme...
Model Starray spada u C segment SUV vozila sa dužinom od 4.670mm dok je međuosovinski razmak velikih 2.777mm što za rezultat ima veoma prostranu unutrašnjost koja bez problema može povesti 5 putnika, ali za sada ne nudi i 7 sjedišta. U prevodu, C segment SUV predstavlja veoma prostrana putnička SUV vozila koja u većini nude i pogon na sve točkove te povišen klirens.
Model Starray iza sebe krije dizajnerski odjel ravno iz Gothenburg-a iz Švedske gdje je eto slučajno ili ne dizajnerski odjel Volva, a pošto su vlasnici istog nije neočekivano da dobiju drugi zadatak kako da drugi model iz iste kuće učine poželjnim na cesti.
Sam dizajn, a posebno s prednje strane nedvojbeno podsjeća na najnoviji model Cadillaca Escalade čije su svjetlosne grupe pomjerene na bok i dolaze u L obliku okrenute prema dole. A i sam znak je dobro kamufliran tako da na prvu možda nećete prepoznati o čemu se radi. Pojavom jako privlači pažnju na cesti i tu mu se stvarno nema šta dodati. Svojim impozantnim dimenzijama, kutijastim oblikom i povišenim rastojanjem od tla daje poseban osjećaj tokom vožnje.
U unutrašnjosti veliko osvježenje za sve ljubitelje automobila i ekrana. Veoma moderna unutrašnjost u kojoj dominira centralno postavljen i okomit ekran fantastične rezolucije i oštrine. Ergonomija je na veoma zavidnom nivou, a skoro kompletna unutrašnjost je presvučena vještačkom kožom. Sjedišta su grijana naprijed i nazad, a iznad Vas je ogroman panoramski stakleni krov. Mora se primjetiti da su materijali te sama preciznost izrade skoro pa na nivou Premium automobila i na ovome im se mora skinuti kapa!!
Infotainment je priča za sebe. Tehničke karakteristike su mu odlične, a za brz rad zaslužan je niko drugi nego Qualcom-ov Snapdragon procesor te 16GB radne memorije. Veoma napredan HD Surround Vision 360 sistem kamera nudi impresivan prikaz informacija na ekranu visoke rezolucije. Primjetili smo i ovdje da software baš i ne prati stepen razvoja samog infotainment sistema pa neki mogu očekivati i više programa odnosno mogućnosti istog kako bi se njegov potencijal u potpunosti iskoristio.
Mala zamjerka ide reprodukciji audio sadržaja koja bi trebalo da je malo bolja te određenim funkcijama infotainment sistema. Nije nam jasno kako radio bar nema podršku za RDS kako bi se ispisivala imena i poruke radio stanica na ovom prekrasnom ekranu. Funkcija je to koja je dostupna radio operaterima unazad 20 godina. Kada je povezivanje bežičnih uređaja u pitanju samo iPhone se može spojiti bežično na CarPlay dok se Android telefoni moraju spajati putem kabla sa automobilom kako bi koristili Android Auto. Patnja ukoliko ste android korisnik!?
Prednja sjedišta nude veoma dobru udobnost, ali nedostaje mogućnost produženja podnice što će znati cijeniti osobe koje su visočije od prosjeka. Daleko od toga da su neudobna, samo kažemo da ovaj detalj nedosta. Vozačevo sjedište se može elektronski podešavati u 8 smjerova dok suvozačevo samo 4. Ponuda prostora na zadnjoj klupi je zaista impresivna. Nije bitno ko sjedi naprijed i kako podesi sjedište mjesta će biti više nego dovoljno za sve!
Kad pomislimo da od prtljažnika nije ostalo ništa isti nudi za „početak“ velikih 650 litara zapremine dok sa oborenom zadnjom klupom ta korisna zapremna raste na velikih 1.660 litara. Zadnju klupu je moguće preklopiti samo u načinu 60:40, što će vjerujemo većini biti dovoljno za njihove potrebe.
Model Starray ima veoma ozbiljan pedigre. Postavljen je na novu Volvo CMA platformu, a motor i mjenjač im također imaju korijene ovog švedskog proizvođača sa doduše određenim izmjenama. Prednje oslanjanje potpisuje MecPherson dok je nazad Multilink. Pogon je na prednjoj osovini dok se za doplatu do nekih cca 10.000 KM može dobiti jači motor i AWD pogon na sve točkove.
Krenimo od nekih pozitivnih strana. Obzirom da se radi o povišenom vozilu karoserija je na neki način izbalansirana te nudi odličan omjer između udobnosti i dinamičkih sposobnosti. Primjetili smo da je upravljač progresivan tj. lagan je kad vozite sporo odnosno nešto teži kada vozite većim brzinama. Motor je veoma dobro izolovan. Skoro da ga i ne čujete dok radi osim kada tražite njegove krajnje granice.
Motor razvija maksimalnih 174 KS i 290 Nm obrtnog momenta koji je dostupan u širokom radijusu 1.800 – 4.500 o/min. Ovo je pohvalan podatak, ali ga teško osjetimo u vožnji. Pretpostavljamo da je motor vjerovatno „mali“ za ovu veličinu karoserije i ukupnu masu od 1.571 kg. Do 100 km/h mu treba 9,8 sekundi dok maksimalna brzina iznosi tek 190 km/h. U gradu se pretežno zadovoljava sa umjerenih 8-9 litara sa nešto lakšom nogom na gasu u suprotnom ide hladno iznad 10 litara. Na otvorenoj vožnji lako se postiže 6-7 l/100 km. Uzimajući u obzir da je zapremina rezervoara za gorivo tek 54 litra, pretpostavlja se da ćete često ići na benzinske pumpe.
Kao što smo spomenuli u prethodnom Geely-u (ne)sinhronizacija između motora i mjenjača je i ovdje primjetna. Nekada imamo osjećaj da odziv na papučicu gasa kasni, nekada kasni promjena stepena prijenosa. Nekada je neodlučan kad morate odmah krenuti nakon zaustavljanja na semafor i sl., pa vjerujemo da će neka software-ska nadogradnja istog u mnogome popraviti situaciju. Odabir režima rada na „SPORT“ donekle popravlja sam utisak odziva mjenjača kada je vožnja nešto dinamičnija. Ovo „dinamičnija“ znači da će i sam motor postati znatno žedniji pa će prosjek iznad 8 l/100 km biti česta pojava.
Cijena testiranog modela sa 1,5 litarskim turbo benzinskim motorom i paketom opreme GK iznosi 59.999 KM i možemo reći da je odlično odmjerena ako pogledamo konkurenciju. Nedostaje mu rješenja na polju motorizacija i hibridnim varijantama kako bi mogao da vodi bitke na svim frontovima, a onda bi se i krajnja cijena podigla za stepenicu dvije više čime bi se narušio status bratskih Volvo modela. Ima nekoliko mana, većinom se na njih može vremenski navići dok neki dio njih je rješiv software-skim nadogradnjama u vidu preventivnih servisnih akcija kod ovlaštenih distributera.