Kada je Hyundai krajem februara 2021. godine predstavio model IONIQ 5, to nije bio samo još jedan električni automobil, već revolucionarni početak nove ere za korejskog proizvođača. Kao prvi model izgrađen na posve novoj E-GMP platformi za električna vozila, IONIQ 5 je odmah izazvao veliku pažnju javnosti, kako dizajnom, tako i tehnološkim mogućnostima. Verzija koja se smatra vrhom ponude prve generacije – s pogonom na sve točkove (AWD), dual-motor postavkom, najvećom baterijom od 72,6 kWh i sveobuhvatnim „Luxury“ paketom opreme – nudila je izvanredno iskustvo vožnje i komfora.
U toj konfiguraciji, IONIQ 5 razvija 225 kW, odnosno oko 306 konjskih snaga, ali je poznato da su neki vlasnici putem softverskih ažuriranja dobili dodatno povećanje performansi do oko 239 kW, što znači približno 325 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi otprilike 5,2 sekunde, a u verziji s najnovijim softverom moguće je postići i nešto niže vrijednosti – oko 5,0 sekundi.
U praksi su stvari mnogo "brže i bolje". Ovih "tristotinjak konja" na svaki pritisak papučice gasa ostavlja osmjeh na vaše lice dok se ogroman obrtni moment svali na vaša leđa od samog početka. Imamo tri načina vožnje i to: Eco, Normal i Sport. U Eco načinu vožnje aktivna je samo zadnja osovina, samim tim automobil ima nešto manje snage ali može i najviše preći u takvom režimu rada. Snage mu i dalje ne nedostaje za bilo kakve prohtjeve na putu. Često smo ga koristili tokom putovanja kada nam nije bila potrebna ekstremna snaga pa smo se tako na magistralnim putavima zadovoljavali sa potrošnjom 10-12 kWh dok na auto putu pri brzini 115-120 km/h ta vrijednost raste na 18-19 kWh što su opet odlične vrijednosti. U gradskim uslovima vožnje kada je regenracija podešena na drugu razinu potrošnja ne ide preko 12 kWh. Ako je baterija kapaciteta 70+ kWh, prostom matematikom možete izračunati koliko zapravo možete preći.
No snaga i performanse nisu jedine adute koje ovaj automobil nudi. Prava čarolija počinje unutar vozila. Zahvaljujući ravnoj podnici i međuosovinskom razmaku od čak 3 metra, unutrašnjost IONIQ-a 5 nudi prostranost koja podsjeća na putničke limuzine više klase. Klizna središnja konzola („Universal Island“) omogućava dodatnu fleksibilnost, dok se stražnja klupa može pomjerati naprijed-nazad kako bi se prilagodila potrebama putnika ili povećao prtljažni prostor. Sjedišta u „Luxury“ paketu su električno podesiva, imaju funkciju grijanja, ventilacije, memorije i čak električni oslonac za noge – nešto što se rijetko viđa i u skupljim vozilima.
Materijali korišteni u kabini su održivi – tkanine od recikliranih materijala, veganska koža i boje na bazi biljaka. Infotainment sistem je potpuno digitalan, sa dva velika ekrana od 12,3 inča, dok je dodatno iskustvo proširene stvarnosti omogućeno putem AR head-up displayja koji informacije projicira na vjetrobransko staklo u vidokrugu vozača. Tu je i BOSE ozvučenje, ambijentalno osvjetljenje, bežično punjenje telefona te napredni sistem pomoći vozaču (HDA II).
Jedna od posebnosti ovog modela je i opcioni solarni krov. Iako se u praksi pokazalo da on ne daje značajan doprinos u pogledu dometa – u prosjeku samo 1–2 kilometra dodatne vožnje dnevno – njegova prava uloga je dopunjavanje 12V baterije, održavanje funkcionalnosti sistema u mirovanju i eventualno dopunjavanje za predklimatizaciju vozila. Estetski i tehnološki, solarni krov svakako doprinosi imidžu automobila kao inovativnog i održivog. U praksi, auto je aktivan 2-3 godine i ima opciju da pogledate koliko je zapravo učinkovit ovaj solarni krov.
Ovaj reultat govori da je uštedio otprilike dva i pol kompletna punjenja što i nije malo. Ono što smo mi primjetili u putovanju i dužem stajanju u gužvama na suncu uz skoro sve upaljene potrošače kao što su svjetla, muzika, klima uređaj, hlađenje sjedišta i sl. za nekih 2h ukupno potrošio 2% baterije što je fenomenalan rezultat. Istina, nismo ga probali zimi ali očekujemo da će se vrijednosti minimalno mijenjati.
IONIQ 5 se temelji na 800-voltnoj arhitekturi, što mu omogućava ultra-brzo punjenje – od 10% do 80% za svega 18 minuta na DC punjaču snage 250–350 kW. Takođe, zahvaljujući funkciji Vehicle-to-Load (V2L), ovaj automobil može poslužiti i kao izvor električne energije – primjerice, za kamp opremu, električne alate, pa čak i za napajanje drugog električnog vozila u hitnim slučajevima.
dok se automobil puni tu je uvijek dobra kafa za kratku pauzu...
Oni koji imaju blagodeti posjedovanja kuće ili garaže sa strujnim priključkom uvijek automobil mogu po noći puniti na NNV mreži. Jeste spora, a u prosjeku za jednu noć napuni oko 30-ak % baterije što je više nego dovoljno za sve dnevne potrebe. Ponavljajući taj proces u narednim danima jasno je da skoro uvijek možete imati punu bateriju. Oni koji su osuđeni da žive u zgradama nakon punjenja mogu očekivati autonomiju u prosjeku od oko 400+ km.
dok punite automobil uz opciju luksuznih sjedišta lako sebi možete napraviti pokretnu kancelariju...
Vožnja je tiha, udobna i stabilna. Ovjes je nešto čvršći zbog 20-inčnih točkova, ali nije neudoban. AWD pogon se odlično ponaša u svim vremenskim uslovima, dok regenerativno kočenje može da se podešava u više nivoa, pa čak i da se vozi u „one-pedal“ režimu. U jačem pritisku gasa moguće je osjetiti blagi understeer, ali vozilo ostaje predvidivo i sigurno u svim situacijama.